aggicarlsson

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

saknar

Av Aggi - 21 oktober 2013 22:00

Åh vad jag saknar att rida min fulhest. Efter att ha ridit henne några gånger innan hopptänlingen. Sen rida på tävlingen, känslan när man har kommit runt felfritt och får pris.

Träna som bara den inför dressyrtävlingen. Den träningen innan tävlingen, när allt satt som det skulle. Att hon lyder min minsta vink. Känslan när man rider på tävlingen, är så nervös. Man vet alla kompisar och sin familj står och hoppas allt går bra och nästan inte vågar kolla. Man råkar göra något litet slarvfel och all vilja för att vinna rinner av en. Efter sin ritt så hör man alla applåder och man vill känna sig duktig när man vet att det inte gick bra.

När jag kom ut ur ridhuset så kändes allt dåligt. Var inte så nöjd. Tyckte att det gick bättre förra gången.Alla kompisar kommer och gratulerar än och man vill bara gå därifrån. Sen så ser man dom 3 bästa få rida ärevarv och få pris och man själv står där och känner att det inte alls gick bra. Sen på kvällen så kollar man resultaten. Den känslan jag fick när tjejen som vann över mig och kom trea bara "vann" med en halv poäng och inte ens ett halvt procent. Med den känslan jag red med trodde jag att jag skulle komma bland dom sista. Så dåligt som jag red hade jag inte förväntat mig att komma fyra med bara ett halvt poäng från att bli placerad.

Men somsagt jag sakar henne. Och att jag bara kan tävla henne i hoppning ett år till och dressyr två år till, det vill jag inte ens tänka på. Min ponnyskrutt.

Inte fint byggd, litet huvud för sin kropp, smala ben och ganska tjock.

Men för mig så kommer hon alltid vara den bästa ponnyn, jag ska aldrig glömma henne.

                                                                        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggi - 20 november 2015 17:15

Åh va härligt med fredag igen!   Den här veckan rann iväg hur snabbt som helst, riktigt skönt ;)   Igår hann jag inte riktigt blogga ordentligt men ah jag gjorde inget speciellt förutom att vi var på gymnasiemässan med skolan och sen på kväll...

Av Aggi - 19 november 2015 07:00

  Miriam Bryant - Stationen    Detta är egentligen Ison och Filles låt men Miriam gjorde om den i Så Mycket Bättre. ...

Av Aggi - 18 november 2015 22:11


Onsdagen över och nu är det bara två skoldagar kvar tills det är helg!   Imorrn så har vi dessutom ingen lång skoldag då vi endast har förmiddagslektioner för direkt efter lunch så ska vi åka till en gymnasiemässa där vi ska spendera resten av ef...

Av Aggi - 17 november 2015 22:02

Tisdagen över och halva skolveckan har nästan gått ;)) Haha nä men imorrn är det redan onsdag, känns som att dagarna har gått jättesnabbt.   Idag har jag iaf varit i skolan som vanligt, sen har jag varit hemma, kollat lite tv och bara tagit det...

Av Aggi - 16 november 2015 21:56


Fy satan vad blöt jag var idag efter jag kom hem från min fotbollsträning, det regnade konstant under hela träningen. Inte särskilt mysigt haha.   Aja, idag har jag varit i skolan som vanligt. Sen var jag hemma i nån timme och bara chillade framf...

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards