aggicarlsson

Alla inlägg under januari 2014

Av Aggi - 27 januari 2014 22:02

Här var det jag köpte.

Fotoramar från Ikea

Odd Molly kofta. Det var somsagt mycket rea och den skulle kostat typ 999kr men nu kostade den 300kr. Strl 0

Sport-bh från stadium. Rea, kostade endast 50kr.

Det var det jag köpte
/Aggi

Av Aggi - 27 januari 2014 21:25

Den nya veckan började med att jag började skolan vid 09.20 och fick gå hem ca 2 timmar tidigare än alla andra för jag skulle till tandläkaren osv. Efter det så åkte jag o mamma till barkarby och kollade en massa kläder. Var ju en held del rea. Var inne på Odd Molly och fick med mig hem en asskön kofta. Var inne på stadium och ikea oxå. Kommer snart inlägg med bilder på det jag köpte :)


Imorrn så börjar jag 08.30 Slutar 15.30 ;(

Efter det så måste jag plugga lite och ska sen vara med en kompis och typ åka pulka.


Blev lite sådär halvtråkigt inlägg men det får ni stå ut med.

Vi hörs snart igen

/Aggi

 

Av Aggi - 26 januari 2014 23:00

Jahapp
Då var helgen slut. Imorrn börjar skolan igen. Inte kul inte. Tänkte berätta lite mer exakt vad jag gjorde igår. Jag åkte till stallet vid 9 med Esther, Astrid o Amanda. Jejje är bortrest nu i två veckor så vi har rn vikarie som heter Elin. Hade aldrig ridt för henne men hon var jättebra. Svårt o förklara men hon var jävligt bra faktiskt. O labolina skötte sig super. Eller vi skulle galoppera på vikterna och så sa Elin att jag skulle slappna av så mycket som möjligt och att hon ska kunna galoppera själv utan att jag måste driva hela tiden. Shiit va sur hon blev asså. Helt plötsligt i galoppen så började hon bocka och sparka bakut. Vilket humör hon har den ponnyn.
Men jag är iaf jättenöjd och ser fram emot nästa vecka.
Nom sedan hem från stallet vid 1. duschade, åt lunch med mina kusiner som var hemma hos mig och sen kom Elin, Alicia, issa, lova och Frida hem till mig. Sen drog vi in till tele2 arena och ja ni har säkert sett på nyheterna om vad som hände + att jag har berättat allting typ haha. Men det var kul trots allt kaos. Idag hade jag fotbollsträning och sen har jag bara varit hemma. Eller jag har typ pluggat som en galning på min engelska läxa. Man ska berätta om en nuet som är aktuell just nu. Sen ska man redovisa inför klassen. Jag valde om att skriva om "vänskaps matchen som både började och slutade i kaos"
Måste sova nu
/Aggi

Av Aggi - 26 januari 2014 11:42

Av Aggi - 25 januari 2014 23:55


 
 
               

Av Aggi - 25 januari 2014 23:23

Ridningen på Labolina idag gick super. Duktig påni.


Men fotbollsmatchen mot union berlin gick däremot mindre bra. Fy så pinsamt. 


Precis när vi kom till matchen så skulle 5 st från berlin gå in på planen o göra något. Men istället så rusar alla in från deras klack in. Och såklart så reagerar alla vi i dif klacken på det. Så hälften av dif klacken rusar oxå in på planen. Bengaler, knallskott, smällare, raketer, slagsmål, poliser, säkerhetsvakter you name it. Det var fyllt av sånt. Gock knappt att andas p.g.a av alla bengaler osv. Sen fixade allt sig och matchen satte igång. Union berlin gjorde mål efter ca 5 min. Dif kvitterar sedan i andra halvlek. Prijovic gör 1-1. Berlin klacken började kasta bengaler och smällare på deras egna målvakt. Helt sjukt. Domarn får avrbyta matchen eftersom ännu fler människor från både dif och union berlin springer in på planen. Usch, ingen bra start. Riktigt pinsamt. Men tyskarna kan ju ta o skita på sig.





Dom flesta knallskotten är från tyskarna, det är i deras klack det börjar brinna.

Kommer ett inlägg sen med bilder och andra videor från matchen.


Av Aggi - 23 januari 2014 21:18

Tjäna. 


Jahapp då var torsdagen över. Fredag imorgon! Så sjukt skönt!

Idag var jga i skolan som vanligt sen var jag hemma med min kära bror och fixade mat osv för pappa var på konsert och mamma på föräldrar möte. Sen fixade jag med tvätten. Måste tjäna lite pengar nu eftersom vi ska till barcelona med laget. Och sedan behöver jag pengar till en annan sak oxå, inget ni får veta eftersom det inte är helt klart än. Sen åkte jag lite pulka med brorsan, edward och tilda. det var askul. Inga olyckor idag som tur var. 

Inte som förra veckan då tobbe ramlade och gjorde illa sig, tilda filmade det och alla videor har jag klippt ihop så det kanske kommer upp här sedan någon gång.


Imorrn ska jag till skolan sen efter skolan vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vi får se.


Och ni vet säkert vad som händer på lördag eftersom jag har sagt det typ 342918645 gånger hehe.

Vi hörs imorrn

/Aggi

 


Av Aggi - 23 januari 2014 08:39

Hej svejs.


Har precis duschat ich klätt på mig o ska snart gå och äta frukost sedan dra till skolan. Känns så skönt och ta et lugnt såhär på morgonen. Hinner t.o.m kolla datorn och blogga lite. 

Slutar idag vid 15 nån gång. När jag kommer hem så ska jag somsagt plugga lite svenska och sen kanske vara med kompisar. Vi får se. 

Det blir iaf en ganska lugn dag i skolan och hemma oxå. Ska bara ta det lugnt, eller om jag är med nån kompis så kanske det inte blir så lugnt men det blir iaf kul! :D


A men nu måste jag äta frukost o dra till skolan.Vi hörs ikväll

/Aggi


Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards