aggicarlsson

Alla inlägg under augusti 2014

Av Aggi - 20 augusti 2014 18:36

Då var första skoldagen avklarad.

Det var inte så jobbigt som jag hade trott att det skulle va.

Började vid 10 och mötte då upp alla kompisar från klassen osv. Sen fick vi träffa våra lärare, fick våra scheman, gav oss vårat skåp osv osv. Som man alltid gör.


Vi åt lunch i skolan sen fick vi gå hem 13.00 

Så det var ingen lång skoldag iaf, skönt.

Imorrn så börjar jag vid 9 och slutar halv 2 typ. Vi ska börja med vårt riktiga schema på måndag. För på fredag så ska alla sjuor ha fotbollsturnering på stora mossen. Så det blir inte nån riktig skoldag. 

Väldigt skönt med en sånhär mjukstart dom första dagarna.


Så det har jag gjort idag, ska snart träffa tilda.

Vet inte riktigt vad vi ska göra men vi får se.


 

Av Aggi - 19 augusti 2014 20:39

Har inte haft tid att uppdatera något här idag, det har varit full rulle för mig hela dan typ haha.

 

Nä men vid kvart i 11 så mötte jag upp mina kompisar Frida, Fia och Linnea.

Och vi åkte ut till kaknäs för att kolla på djurgårns träning, det var ju planerat att vi skulle det så de var inte så att vi åkte dit hlt slumpartat eller så.

Men vi åkte ut dit iaf, och där mötte vi upp pappa. Så vi kollade lite på deras träning och när dom hade tränat klart så pratade vi rätt mycket med alla spelare, tog även bild med dom osv.

Men vi hade riktigt kul där, sen så när vi hade varit där så åkte vi in till mcdonalds inne i stan och åt lunch där.

Sen åkte alla hem till sig själva osv.

 

När jag kom hem så låg jag bara och degade framför tvn typ. 

Sen åt jag lite mellis och drog sen på fotbollsträning. Och det var askul, roligt att få träffa alla i lagert efter lovet osv men nu fick man äntligen spela fotboll! oh det har jag längtat efter.

Så det var riktigt roligt.

Sen när jag kom hem nu för nån timme sen så åt jag middag och duschade.

Och nu så ska jag fixa iordning alla saker till imorrn, börjar ju skolan imorrn :(

Usch. Är inte alls taggad. 

 

 

Av Aggi - 19 augusti 2014 00:47

Här har det inte varit nån superbra uppdatering. Mine lite kort om dagen, vaknade sent och åt lunch direkt.
Fixade mina grejer och mötte sen upp Astrid å Esther på tunnelbanan.
To bussen ut till stallet, fixade iordning våra hästar. Jag red Sandra, Esther red Balder och Astrid red Vanessa.

Vi red på ridbanan i typ en halvtimme sen skulle dom ha lektion där så då red vi resten av ridpasset i ridhuset.
Jag red med mitt vita schabrak å vita lindor. Sandra var såå snygg i det!
Red igenom dressyrprogramet (lätt C) nån gång för att friska upp minnet lite osv. Tränade även på att hon skulle hålla galoppen precis så länge som jag ville. Gick väl sådär. Hon kändes rätt seg men tillslut gick det rätt bra.
Sen skrittade vi till sommarhagen å tillbaka bara för att skritta av dom.

Sen åt vi middag typ, fast jag hade glömt å fixa det så jag hade med mig kite yoghurt, å kakor typ. Sen satt vi i klubbstugan och typ pratade om lite vad som helst och skrattade åt nästan allting haha.
Sen tog vi bussen hem vid 8 och kom till brommaplan vid 9, då gick vi lite snabbt till McDonalds och köpte varsin paj och sen tog vi tunnelbanan hem och var hemma runt halv 10 typ.

Så det är det som har hänt mig denna dag. Bortsett från att det var en grymt bra och rolig dag så vann även djurgårn med 4-0 hemma mot Mjällby. Skulle ha gått om jag inte hade fått rida osv.
Men en riktigt bra dag var det iaf!

Av Aggi - 18 augusti 2014 13:34

Ska nu gå till tunnelbanan och vänta på Astrid å Esther där och sen så drar vi till stallet.
Vi ska ju antagligen få rida lite hästar mellan 4-5 osv.
Vet inte vilken tid vi kommer hem men skulle gissa runt 7 typ.

Hörs mer ikväll!

Av Aggi - 17 augusti 2014 16:15

Har precis beställt hem en pike från Gina Tricots Falsterbo collection.

Ska matchas med mitt vita schabrak och mina vita lindor :D

 

 

Av Aggi - 17 augusti 2014 15:30

Pallade inte följa med till brorsan cup idag, dom åkte vid 8 och jag låg typ och sov då så a.

Istället så sov jag ut och vaknade inte förens klockan 12 typ.

Åt lunch och kollade sen på LoL. 

Typ en av dom bästa filmerna jag någonsin sett. Har sett det tusentals gånger typ och jag älskar den fortfarande.

Sen gjorde jag och mamma en äppelpaj och resten av dagen så har jag bara chillat vid datorn med musik i öronen.


Men snart så ska vi åka till bromma blocks, tänkte kolla lite i affärerna nu när det är mycket rea.

Kanske hittar något som jag köper, vem vet. Hade ju sett en hel del saker när jag var på ung och i stan med frida och lovisa.


Imorrn så ska jag, esther och astrid åka ut till stallet på eftermiddagen. Vi ska få rida någar ponnyer som behöver ridas så det ska bli kul. Hoppas att Betty mår bättre så kanske jag kan rida henne.

Vi skulle få rida mellan 4 och 5 typ så vi tänkte åka vid 2, tar ju en knapp timme ut så då är vi där runt 3 och har då ca en timme på oss att göra iordning allt osv.


 




Av Aggi - 17 augusti 2014 00:04

Idag var jag i stallet.

Och jag skulle ridit Betty men hon hade nått sår på ett ben som var varmt och svullet så jag red fulpånin istället - Sandra. Vilket gick oväntat bra. Red barbacka. Hade sån lust att göra det.

Men det gick faktsikt väldigt bra. Vi gjorde många övningar med att länga och korta steglängden i alla gångarterna. Det kändes grymt bra. Hon gick även i fin form på tygeln vissa stunder.

Hon kändes piggare än vanligt oxå, hon höll galoppen precis så länge tills jag bad henne att bryta av till trav istället för att galoppera ett varv och sen lägga av, kan bero på att jag red barbacka.

Men ridpasset var superroligt och det gick skitbra.


Imorrn så ska jag hänga med brorsan å kolla på när han spelar en fotbollscup. Skulle annars inte gjort ett piss under hela dan så jag åker med honom. 

Kan nog bli lite kul ändå haha.

Tror det är från morgonen till nån gång vid 2-3 på eftermiddan. Så när jag kommer hem kanske jag är med tilda eller bara tar det lugnt hemma.

 


Av Aggi - 16 augusti 2014 09:06

Sitter nu i bilen påväg till stallet.

Ska ju rida Betty idag, riktig taggad.
Får hoppas att hon sköter sig.
Sen när jag kommer hem från stallet så ska våran förening där vi bor ha kräftskiva typ så man måste hjälpa till lite innan så det ska jag göra.

Sen på kvällen så ska vi äta kräftor osv. Tror att Tilda kommer så jag kommer antagligen vara med henne ikväll.

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards