aggicarlsson

Alla inlägg under september 2014

Av Aggi - 9 september 2014 06:15

         Det är olika för varje häst, vissa behöver mer eftergift än andra.

 

Ni har säkert märkt på bilder när jag hoppar att jag ger väldigt mycket eftergift på Sandra.

Medans andra hästar inte behöver lika mycket eftergift.

 

Precis över hindret så känner jag inte Sandra i munnen utan ger henne mycket eftergift och då hoppar hon bättre.

Men sen direkt efter hindret så rätar jag upp mig och har sträckta tyglar men jag har alltid så mjuk hand som möjligt.  

Och jag gör alltid så pga att hon e såpass känslig i munnen så man måste rida med en mjuk men ändå stadig hand. Och små hjälper, man behöver ba ta tag lite mjukt i tyglarna för att hon tex ska bryta av till skritt från trav eller från galopp till trav.

 

Samma sak om man ska göra halt från skritt, men ska man göra halt dirkt från trav eller galopp. Då får man använda vikten oxå.

 

 

Här var det kanske lite för mycket eftergift men det funkar det oxå

   




Det är ungefär så här mycket eftergift jag ska ge, och jag känner henne fortfarande inte i munnen och då hoppar hon oftast bäst. Men det beror oxå på höjden av hindret

 

 

  

   Sen direkt efter hindret och mot hindret så rätar jag upp mig och har kontakt med hennes mun

        

Av Aggi - 8 september 2014 22:56

Måndagen är äntligen över och jag ska snart gå å lägga mig.

Har inte haft världens jobbigaste dag men det är alltid skönt när måndagen är slut.

Jag har iaf varit i skolan sen 9 och slutade vid 3.
Sen har jag bara varit hemma å chillat vid datorn. Lyssnat på musik osv.

Imorrn börjar jag vid halv 9 och slutar sen vid 3. Och vi ska in till stan på SO lektionen, vi ska typ till Sergelstorg och gå till valstugor å massa saker typ.
Sen direkt efter jag har slutat så ska jag till tandläkaren för att spänna min tandställning.
Har tid typ 15.20 sen är jag klar vid 15.40 senast.
Det brukar ta mellan 10-20 min att byta tråd både uppe å nere osv.
Sen drar jag hem, vet inte vad jag gör hemma men sen på kvällen har jag fotbollsträning från 6-7 typ.
Resten av kvällen går väl åt till lite plugg kanske.

Nu måste jag gå å lägga mig men uppdaterar mer imorrn under dan :)





Mystjejen som kollade VM med mig igår haha

Av Aggi - 8 september 2014 17:00

Har väldigt svårt att bestämma mig vad jag ska ha för outfit på hopptävlingen nu på söndag.

 

Jag velar mellan mitt Jacson schbrak + marinblå matchande huva eller mitt blåa schabrak + matchande pannband.

 

 


Jacson

 

 

 

Blåa outfiten

 

 

Sen har jag ju en röd kavaj och ridvästen över men då är det nog rätt snyggt till jacson outfiten då kansten på schabraket är röd.

Men jag gillar den blåa oxå!

 

Ååh vad svårt!

 

Ni får superduperjättegärna kommentera vad ni tycker! 

Av Aggi - 7 september 2014 18:22

Har legat hela eftermiddan å kollat på VM hoppningen.

Satan vilken otur Roffe hade, han kom fyra men det räckte inte till nån medalj. 

Dock är det grymt bra att han tog sig till final. Det är inte många som gör det.

Men han hade inte riktigt turen på sin sida idag.

 

Sen har jag även varit en sväng hos mina släktingar och kollat på brorsans match.

Jag skulle egentligen oxå haft match idag men typ ingen kunde vara med så matchen ställdes in.

Lite synd. Fast det är nog lite bra att jag får vila då jag är helt slut i kroppen efter gårdagen. 

 

Så en extra dag att bara chilla är inte helt fel.

 

Nu kom farsan hem med pizza så nu ska jag äta middag sen ikväll kanske jag hinner med lite plugg, tänkte även kolla nån bra serie.

 

 

 

 

 

Av Aggi - 7 september 2014 03:15

"Wonderwall" Av Oasis. 

Av Aggi - 7 september 2014 00:17

Nu ska jag gå å lägga mig med Håkan Hellström i lurarna.
Intressesant inlägg ellerhur haha godnatt

Av Aggi - 6 september 2014 20:21

Min händelserika lördag börjar nu lida mot sitt slut.

 

Jag drog till stallet med esther, astrid o amanda vid 9. Framme vid halv 10 och fixade en hel del med ponnyn. Sen vid 11 red jag och esther vår lektion.

Jag red barbacka och det gick riktigt bra. Red även med Nova bettet idag igen. Och det funkar väldigt bra.

Hon var riktigt fin bitvis och avslappnad osv. 

Men jag är nöjd med lektionen iaf.

 

Sen kom pappa och hämtade mig direkt efter min lektion och då åkte vi till blackeberg där jag hade fotbollsmatch Och även den gick asbra. Vi vann med hela 4-0 mot kista. Riktigt skönt .

Kom sen hem och tog ett varmt å skönt bad och degade sen lite framför tvn och just nu har vi lite gäster här på middag.

 

Om jag orkar så kommer det eventuellt lite mer uppdatering här ikväll annars kommer det imorrn :)

 

 

Av Aggi - 6 september 2014 00:20

Sorry för den halvdåliga uppdateringen under dan.

Idag har det varit fredag och nu är det äntligen helg!
Dagens spenderades i skolan från ca 9 på morgonen till 3 på eftermiddagen.
Sen var jag hemma och hade astråkigt så jag gjorde chocklad muffins lite slumpartat.
Grymt goda blev dom, jag hade i några krossade chokladbitar.
Satan va gott det blev. Men jag orkade dock inte göra någon glasyr men dom var goda ändå.

Sen kom min farmor och farfar å var här hemma under kvällen.
Sen träffade jag Elin en liten stund sent på kvällen.
Vi typ gick runt, satte oss å gungade och bara pratade.
Vi har alltid sjukt mycket att prata om, och jag kan verkligen prata om vad som helst med henne.
Sen kom jag hem vid 11 och nu ska jag gå och lägga mig.

Imorrn blire stallet som vanligt, dressyr på Sandra om jag minns rätt.
Jag blir hämtad supertidigt av pappa för jag har fotbollsmatch kl 1 så a.

Är riktigt taggad på att rida Sandra iaf.
Om jag får så tänkte jag kanske rida barbacka.
Dels för att det ger mig bättre balans och för att Sandra är mycket enklare att påverka och rida ordentligt barbacka. Eller det tycker jag iaf, kanske inte hoppningen dock.
Men hon blir oftast riktigt fin om jag rider dressyr barbacka.
Hon blir mer avslappnad osv.

Nu måste jag sova, godnatt

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards