aggicarlsson

Alla inlägg under augusti 2014

Av Aggi - 31 augusti 2014 23:20

Satan va skönt!

Djurgårn vann me 2-0. Vi var nästan 25.000 på läktarn. Det var världens drag och riktigt bra tifo.
Fan vilken bra avslutning på den här helgen.

Tidigare idag så berättade jag om vad som skulle hända idag osv. Och jag har varit på match och det var skitnajs. Sen nu på kvällen har jag även hunnit plugga lite matte faktiskt.
Och nu så tänkte jag gå och lägga mig men jag bloggar lite snabbt innan dess.

Jag och issa å farsan plus hans polare åkte in till gallerian som ligger under Tele2 arena och vi gick på O-learys och tog en Cola. Kollade lite Premier Legue fotboll osv.
Sen åt även jag och issa lite snabbt på donken å sen var det match.

Och matchen var så sjukt underbar.
Vinst, snyggt tifo och asbra drag.
Dock så skrek jag en hel del vilket resulterade med att jag knappt kan prata ordentligt och nu har väldigt ont i halsen.
Men men. Jag stod och skrek för mitt lag. Dessutom så går över om nån dag, det gör det alltid.

Imorrn är det måndag och skola. Jag börjar vid 9 och slutar vid 3 nån gång har jag för mig. Och det blir antagligen plugg på eftermiddan när jag kommer hem från skolan.
Om jag hinner så kanske jag träffar nån kompis, men har en hel del plugg så a.

Nu måste jag verkligen sova men hörs igen imorrn

Dagens tifo. Grymt snyggt ellerhur?!

Av Aggi - 31 augusti 2014 10:27

Hej!


Idag är det söndag och jag har precis vaknat och käkat frukost.

 

Planerna för dagen är att jag nu fram till halv två bara är hemma och tar det lugnt, äter lunch sen osv. Sen lite innan två så drar jag och Issa till Tele2 arenas galleria med pappa.

Vi ska kolla lite affärer, gå på o'learys och ta en cola osv. Sen vid halv 6 typ så är det match på tele2. 

Djurgårn möter malmö ff och det har sålts hela 24.000 biljetter!

Arenan tar ca 30.000 så det är nästan fullsatt.

Så det kommer vara skitbra drag, speciellt i klacken där vi ska stå. 

Det ska även vara Tifoarrangemang. Har ingen aning om vad det blir för tifo men det får vi se.

Om jag och issa skulle hinna så ska vi kanske hjälpa till och tifo fixa lite innan matchen.

Får se om hon har lust, har inte frågat henne än.

 

Sen är matchen slut vid 8 nån gång typ skulle jag gissa. Och då drar jag hem och fixar iordning alla saker som ska med till skolan osv osv.

Så det är det som händer för mig under dagen.

 

Är riktigt taggad inför matchen, ska bli riktigt kul.

 

 

 

Av Aggi - 30 augusti 2014 19:00

  

Av Aggi - 30 augusti 2014 18:17

TJA!

Kom hem här för några timmar sen från stallet. Och hoppträningen på Sandra gick jättebra.

Jag frågade jejje om jag kunde få rida med Nova bettet på sandra och hon sa att det gick bar så jag red med det.

Vet inte om hon trivs mycket bättre med de men jag tycker att det funkade jättebra.

Hon kändes mjuk och fin i munnen och lyssnade väldigt bra.

I början kändes hon lite konstig men hon var bara ovan men sen blev det bara bättre å bättre och mot slutet gick det riktigt bra.

Så jag ska nog fortsätta att rida med Nova bettet när jag rider henne. 
Och jag ska kanske vara med på nån hoppträning någon onsdag innan hopptävlingen för att känna att allt funkar osv. För på min ridlektion på lördagarna innan tävlingen så ska vi rida dressyr och då kan det vara bra att ta nån mer lektion där jag hoppar.

 

Astrid och amanda fotade även lite. Har inte fått bilderna av astrid än men jag ska be henne skicka dom så snart som möjligt. 

Amanda fotad med min kamera så jag har redan hunnit redigera dom lite snabbt.

 

Här får ni ett litet smakprov

 

Av Aggi - 30 augusti 2014 10:15

"Don't Look Back In Anger" Av Oasis

 

 

Av Aggi - 29 augusti 2014 23:52

Här har det inte varit någon superduper uppdatering men men.


Nu är fredagen slut och jag ska snart gå och lägga mig.

Under kvällen så har vi (min familj) haft lite gäster här hemma. Jag har spelat lite fifa, käkat chips, godis mm. A men ni vet standard fredagskväll med kompisar.

 

Sen imorrn är det lördag och jag ska upp tidigt för jag blir hämtad av tjejerna vid nån gång innan 9 och då drar vi till stallet.

Och då är det somsagt hoppträning på Sandra. Riktigt kul ska det bli.

Tänkte ta med kameran och be astrid eller amanda om dom kanske hinner fota lite, alternativt filma med mobilen.

Sen ska vi ta bussen hem, har inte bestämt nån tid än men vi käkar iaf lunch där och sen får vi väl se om vi vill stanna länge osv.

 

Så förhoppningvis får ni några bilder eller videor från hoppträningen sen om nån dag :)

 

 

   

 

Av Aggi - 29 augusti 2014 08:15

 ..Igen.

Som ni säkert har märkt så har jag gjort ännu en ny design. Blev inte riktigt nöjd med den förra men den här blev jag faktiskt väldigt nöjd med.

Första gången på länge som jag blir nöjd med en av mina designer haha :D


April 2013

 

Taggad som faan inför hoppträningen imorrn på pånin  

 

Av Aggi - 28 augusti 2014 22:33

Äntligen så är även torsdagen över.

Satan va skönt med fredag imorrn. Och sen är det ju helg!

 

Börjar imorrn vid 9 nån gång och slutar lite efter 3. Inte nån superlång dag men inte heller så kort.

Efter skolan blir det nog bara hemma å kolla teen wolf, men jag kanske möjligtvis träffar lite kompisar sen på kvällen. Men det återstår att se.

Sen på söndag är det stallet och hoppträning på Sandra som gäller.


Juste! Jag har inte berättat det men jag och Sandra är anmälda till en klubbhoppning den 14 september. Hoppar en klass, 50 cm. Kommer jag runt felfritt så blir det omhoppning osv. A ni fattar tror jag. 

Är riktigt taggad till det. Har aldrig tävlat klass förut, har bara hoppat en massa clear round. 
Men iår är det sista året jag får tävla klass i hoppning på sandra så nu får jag passa på. 

För nästa år så är jag för gammal och får då bara tävla clear round.

Men det ska bli riktigt kul. Hoppas det går bra oxå. Ska se till att träna på ordentligt nu veckorna innan.

 

Nu ska jag gå å lägga mig men vi hörs imorrn

 

Bild fotad av Astrid som hon tog på framridningen på förra hopptävlingen där jag hoppade 50 cm clear round med sandra och kom runt felfritt!  

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards