aggicarlsson

Alla inlägg under september 2014

Av Aggi - 30 september 2014 23:00

Min dag har inte varit särskilt jobbig.

Skoldagen gick snabbt och efter skolan mötte jag upp Elin så gick vi till mig. Käka lite mellis, snacka en hel del osv.
Sen drog vi till fotbollsträningen och sen var jag hemma vid åtta och åt middag.
Mamma hade gjort pizza, inte helt fel å komma hem till en god, varm och nybakad pizza efter en iskall träning..

Imorrn är det onsdag och jag går i skolan till ca halv fyra.
Sen ska jag ta bussen ut till stallet och rida lektion kl 18-19.
Kan inte komma till stallet på lördag och rida min vanliga lektion så istället rider jag imorrn.
Har ingen aning om vem jag ska rida eller om vi ska dressyra, hoppa eller något annat.
Så det blir spännande å se.

Sen kommer jag hem nån gång efter 9 och då hinner jag inte göra särskilt mycket. Så imorrn blir det bara skolan å sen stallet hela kvällen.
Ganska bra ändå.

Av Aggi - 29 september 2014 21:15

Måndagen äntligen över.

 

Var i skolan till 3 sen var jag hemma och tog det lungt hela eftermiddagen.

Pluggade lite svenska osv. Har inte hänt särskilt mycket idag.


Så jag berättar om gårdagen istället.

 

Tävlade ju somsagt Sandra, Lätt C:1 där vi kom tvåa och blev placerade.

På framridningen så kändes det inte alls bra. Hon lyssnade inte alls och kändes väldigt spänd.

Det blåste dock en hel del så det kan ha berott på det. Men jag kunde knappt böja och ställa henne, hon lyssnade inte så bar för skänkeln heller. Fick bli lite arg och tillslut fick jag till några bra galoppfattningar och hon lyssnade lite bättre.

 

Sen på själva programmet så släppte det litegrann. Vi var själva i ridhuset och där är hon typ varje dag och även jag blev lugnare och slappnade av.

Hon hade lite dålig bjudning under vissa delar men galoppdelen gick riktigt bra förutom att jag inte riktigt fick volterna att bli helt runda. Serpentinbågarna gick oxå väldigt bra.

Men jag hade en helt ok känsla efter programmet och brydde mig inte riktigt om hur det gått. 

Var mest glad över att det inte gått helt åt skogen.

 

Det var endast två st som skulle bli placerade i min klass. Och jag hade verkligen inte räknat med att bli placerad så jag hade tagit av mig hjälmen, stövlarna, kavajen osv så det blev lite stressigt att få på sig allt och fixa iordning Sandra lite snabbt när dom hade ropat upp mig i högtalaren och sagt att jag var tvåa.

Men jag hann till prisutdelningen och det var riktigt kul å få rida ärevarv.

Och det tyckte även Sandra, fick åka på nån liten bocking här å där haha.

Men nu i efterhand så är jag riktigt nöjd med vår insats.

Red trots allt på 63% och det är det bästa resultatet jag och Sandra fått på tävling. 

Så Sandra skötte sig sjukt bra då hon kan vara ännu jobbigare på tävling. 

 

   

Gammal bild på mig å pånin från förra dressyrtävlingen.

Hon är inte alltid så vacker haha

Av Aggi - 28 september 2014 22:16

Den här ponnyn är för bra asså.

Red på hela 63.33 % och knep då en andraplats och blev placerad och fick rida ärevarv!

Bästa resultatet jag någonsin jag fått med Sandra.

Äckligt nöjd.

 

      

Av Aggi - 28 september 2014 07:00

Lite bilder från gårdagens besök vid Tele2 Arena.

                   

Av Aggi - 27 september 2014 23:22

Den här dagen har rullat på grymt bra.

 

Påni gick klockrent och skötte sig super.

Och det mesta sitter sjukt bra inför tävlingen imorrn. 
Riktigt taggad!

 

Har även varit med min kära vän Matilda och kollat damfotboll och strosat runt på Söder.

Vi gick även till våran arena - Tele2.

Vet inte riktigt varför men vi hade lust.. 

   

Av Aggi - 27 september 2014 08:00

På söndag är det somsagt dressyrtävling. 

Och jag har lite beslutsångest för hur jag ska "formera" min tävlingsoutfit.

 

Jag har ju ett vitt dressyrschabrak som jag ska ha. Sen har jag en röd kavaj som jag älskar och tycker e skitsnygg. Men det blir kanske inte lika snyggt till ett vitt schabrak?

Dock så har dom en liten liknelse eller vad man ska säga.

 

Schabrakets kant är svart, likaså som på "fickkanten" av kavajens fickor.

Blir det snyggt eller tror ni det kommer se jättekonstigt ut?

Annars tänkte jag ta en marinblå tjocktröja som jag hade förra dressyrtävlingen.

Men det är ju snyggare med kavaj på dressyrtävling. 

 

Ååå vad svårt!

Ni får jättejättegärna kommentera vad ni tycker!

 

 

 

Såhär skulle det se ut om jag hade kavajen, kanske inte är så fult ändå..?

 

Av Aggi - 26 september 2014 20:48

Den här fredagen har jag verkligen tagit det lugnt. Och det har varit riktigt skönt.

 

Kom hem vid halv 4 typ och låg då vid tvn och degade.

Sen nu på kvällen har jag käkat middag och kollat på film. White Chicks. Typ världens roligaste film! Den är sjuukt bra.

 

Och just nu kollar jag lite olika hästaffärer som har lite rea.

Finns grymt mycket saker som jag mer än gärna skulle vilja klicka hem. Bla lite schabrak, grimmor, ridtröjor, ridjackor osv.

Synd att man inte är miljonär.

 


Imorrn är det stallet som gäller. Dressyrlektion på pånin står på schemat. Tror jag om jag minns rätt.. Taggad till lektionen imorrn då jag vill att jag får en hyfsat bra känsla sista ridpasset innan dressyrtävlingen som är nu på söndag. 

Vet inte om jag har berättat det men på söndag så startar jag en Lätt C:1 på Sandra.

Ska bli riktigt kul. Och nu satasar jag på att få höga poäng & procent. Skulle inte vara helt fel å knipa nån bra placering.

 

  Förra dressyrtävlingen då jag red på 56,48%. 

Och förrförra dressyrtävlingen red jag på 57,96% så nu satsar jag på att få något bättre än det.

 

Förrförra dressyrtävlingen.

Vilket även är den bästa Sandra och jag har gjort, eller a den gången vi fick högst poäng å procent av dom gångerna vi tävlat dressyr. Och det var iprincip ett år sen, tävlade då nån gång i september/oktober minns inte riktigt. 

Och nu är det slutet av september så det blir ganska exakt.

Minns att jag hade sjukt bra känsla under nästan hela programmet.

Bästa pånin    

 

 

 

Av Aggi - 26 september 2014 09:00

Hissar det här supersnygga pullartränset från hööks JH Collection.

 


Sandra skulle passa grymt bra i både det svarta och det bruna.

Men hon har svart sadel så kanske snyggare med svart. 

Sen är det inte heller det billigaste, 829 kr..

Synd att pengar inte växer på träd haha

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards