aggicarlsson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Aggi - 22 oktober 2013 21:00

Hej. Idag var det tisdag. Hade spanska förhör, det gick bra. Vår lärare tog ut oss en och en och så sa han 3-4 glosor som man skulle översätta och jag hade alla rätt! Imorrn så ska jag ha so prov, pappa förhörde mig idag och det verkar som att jag kan allt men vi får se hur det går :|


Om tre dagar är det höstlov! Jag ska typ bara vara hemma och ha tråkigt. Nä men jag ska vara med kompisar typ. Vad ska ni göra? 


Nu ska jag kolla på svenska hollywood fruar, ciaooo

xoxo aggi

 

åh vad jag äslkar den här bilden! :D

Av Aggi - 21 oktober 2013 22:00

Åh vad jag saknar att rida min fulhest. Efter att ha ridit henne några gånger innan hopptänlingen. Sen rida på tävlingen, känslan när man har kommit runt felfritt och får pris.

Träna som bara den inför dressyrtävlingen. Den träningen innan tävlingen, när allt satt som det skulle. Att hon lyder min minsta vink. Känslan när man rider på tävlingen, är så nervös. Man vet alla kompisar och sin familj står och hoppas allt går bra och nästan inte vågar kolla. Man råkar göra något litet slarvfel och all vilja för att vinna rinner av en. Efter sin ritt så hör man alla applåder och man vill känna sig duktig när man vet att det inte gick bra.

När jag kom ut ur ridhuset så kändes allt dåligt. Var inte så nöjd. Tyckte att det gick bättre förra gången.Alla kompisar kommer och gratulerar än och man vill bara gå därifrån. Sen så ser man dom 3 bästa få rida ärevarv och få pris och man själv står där och känner att det inte alls gick bra. Sen på kvällen så kollar man resultaten. Den känslan jag fick när tjejen som vann över mig och kom trea bara "vann" med en halv poäng och inte ens ett halvt procent. Med den känslan jag red med trodde jag att jag skulle komma bland dom sista. Så dåligt som jag red hade jag inte förväntat mig att komma fyra med bara ett halvt poäng från att bli placerad.

Men somsagt jag sakar henne. Och att jag bara kan tävla henne i hoppning ett år till och dressyr två år till, det vill jag inte ens tänka på. Min ponnyskrutt.

Inte fint byggd, litet huvud för sin kropp, smala ben och ganska tjock.

Men för mig så kommer hon alltid vara den bästa ponnyn, jag ska aldrig glömma henne.

                                                                        

Av Aggi - 21 oktober 2013 21:09

Hej.

Idag var det måndag och det betyder att det är en ny vecka och jag har ett kanske speckat schema. Idag så hade jag sovmorgon, sen så har det hänt lite saker i skolan som vanligt. Jag har haft träning, kallt som fan. Jag har pluggat till so prvet och tränat spanska glosor som är till imorrn.


Imorrn så är det tisdag, börjar 08.30 och slutar 15.30 :/ våran senaste dag. Har spanska glosförhör- Både muntligt och skrivligt :|

Efter skolan så ska jag plugga till so provet och  göra engelska och svenska läxorna.


På onsdag så har jag ett jättestort so prov :( Är inte så säker på allt men jag hoppas att det går bra. Efter skolan så ska jag göra svenska läxa och om vi får nån mer läxa så ska jag nog göra den oxå.


Torsdag så är jag som vanlogt i skolan, vi har hemkunskap och slutar vid tre skulle jag tro. Efter det så ska jag göra svenska öäxan, man ska läsa tre gånger och skriva lite saker innan fredag så det är ungefär samma läxa dom tre gångerna.


Fredag så slutar jag vid 3 tror jag. Efter det så ska jag va hemma och bara chilla.


Lördag så ska jag till stallet och ha dressyrträning på pinja.


Söndag tror jag får bli en chill dag. 


Och nästa vecka är det höstlov! Ska bli as nice!


     

snart så ska jag kolla på 112 aina så ciaoo

xoxo aggi



Av Aggi - 21 oktober 2013 15:30

fan vill ha sommar nu!


                                 

Av Aggi - 20 oktober 2013 21:03

Hej. Har precis kollat på afv och solsidan. Och nu så ska partaj börja, bra kväll liksom :D idag så har jag o mamma varit i kista galleria o kollat lite vinter kläder och så men de som jag ville ha fanns såklart inte i min storlek :/
A men nu så börjar partaj
Xoxo aggi

Av Aggi - 20 oktober 2013 00:15

Här kommer en outfit till mig och inte en häst.

Men det är ridkläder men a


 

som ni kanske fattar så har man fleece tröjan under västen :D

Tykcer allt är sjukt snyggt, det är från hööks jh collection.

Älskar färgerna. Och så blir det ju först marinblått pannband, sen fleecen med västen över och till sist dom apsnygga ridbyxorna.

Måste sova nu

xoxo aggi

Av Aggi - 19 oktober 2013 20:35

hej. 

Jag tänkte skriva vilka bloggar jag läser


http://astridpersson.bloggplatsen.se

Det är astrids blogg, esthers stora syster den e skitbra! Hon skriver om foto och hästar typ. Hon är skit duktig på att fota!

http://estherpersson.bloggplatsen.se

min bästavän esthers blogg, den e jättebra!


http://amandaivansson.bloggplatsen.se

Amandas blogg. Hon uppdaterar jätteofta och de skitbra!


http://musikphotome.bloggplatsen.se

Tildas blogg, hon har precis börjat blogga.tildalunden


http://nellieberntsson.se 

nellie berntssons blogg, hon skriver om sitt liv som en av sveriges största bloggare.

DSC_0546 (800x500)

http://lallas.blogg.se

Lallas blogg, den är skitbra! Hon skriver om sitt liv, hästar och en massa fina bilder. Hon är oxå sjukt duktig på att fota!


http://onepics.blogg.se

Annas blogg, den e fett intressant och läsvärd. Hon är jätteduktig och tar skitfina bilder. Här får ni en bild på mig som hon har fotat

  


http://tyrashastar.se

tyra sjösteds blogg, den handlar om henne och sina hästar. Väldigt bra!

 


A men det är typ dom bloggarna jag läser, ni kan oxå läsa dom ;)




xoxo aggi

Av Aggi - 19 oktober 2013 13:13

Hej. Just nu så sitter jag i stallet med esther och amanda. Astrid är o rider pickan på hopplektion. Men hon ska typ komma när som helst. Jag red pinja, de gick rätt bra. Vi körde lite markarbete. Det gick bra i början men sen på slutet va hon lite seg men de gick helt ok. A men nu så ska vi typ göra något.

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards