aggicarlsson

Alla inlägg under december 2014

Av Aggi - 22 december 2014 08:00

Får seriöst panik på mig själv.

I flera månader har jag gått och drömt om ett par matchande blåa lindor till min blåa outfit (schabrak + pannband)

 

Och nu har jag ÄNTLIGEN hittat ett par som verkar vara i samma blåa nyans.

 




99 kr på Hööks, får köpas nån dag.

Av Aggi - 22 december 2014 00:20

Kan ni fatta att det bara är 3 dagar kvar tills julafton?! Eller a det blir ju typ två eftersom den här dagen iprincip är över.

 

Jag har iaf varit och träffat släkten och bakat pepparkakor och sen var jag och pappa en sväng inne i stan och handlade en massa julklappar.

Känns skönt att ha det gjort haha. 

Visste inte riktigt vad jag skulle köpa till alla men jag hittade nånting tillslut som tur var.

 

Imorgon ska jag först till tandläakren och sen möta upp Esther. Vi ska in till stan en liten stund. 

Hon behövde köpa lite julklappar och jag hänkar och passar på att kolla lite i affärerna osv.

Finns lite saker på Hööks som jag vill kolla på så jag ska övertala Esther att vi ska gå in en sväng där oxå ;)

 

Bild från igår, hon är ju bara för söt asså 

 

Av Aggi - 20 december 2014 22:58

Förlåt för den dåliga uppdateringen men har inte orkat uppdatera under dessa dagar, därav de tidinställda inläggen.  

 

Men nu är jag tillbaka!

 

Förmiddagen spenderades i stallet där jag red barbackalektion på Sandra aka lurvig pälsboll.

Det gick iaf skitbra.

Red med vita lindor och mitt egna träns så påni blev finis.  Hon skötte sig iaf super och jag är riktigt riktigt nöjd med ridpasset. 

Hon kändes väldigt pigg och framåt under hela timmen och lyssnade och gjorde precis det jag bad om.

Vet inte om det var av glädje/busighet eller vad för anledning men hon bockade och sparkade bakut jättemycket i galoppen, dock gjorde det så att det blev ännu roligare haha.

Alltid kul när gammeltanten tycker det är kul.

 

Har tyvärr inge bilder eller videor från själva ridpasset men Esther klickade nån bild innan lektionen på oss ute i det fina vädret.

 

Sen har jag även varit på middag hos några kompisar och kom hem för någon timme sen.

 

Imorrn ska jag träffa kusinerna och baka pepparkakor.

Sen blir det antagligen att vara hemma och ta det lugnt. Njuta lite av jullovet.

 

    Det var iaf riktigt kul att få rida finflickan igen

 

Av Aggi - 20 december 2014 07:00


Asså döö. Han är ju för braaa

Av Aggi - 19 december 2014 05:00

Något jag funderat på att införskaffa länge är ett tvådelat pannband.

 

Tycker dom är riktigt snygga, Sandra skulle vara jättefin i ett silvrigt på dressyrtävling/träning. 

 

 

 

Pannband Claridge House®

 

 

 

Inte så fasligt dyrt heller, 229 kr på Hööks.


Av Aggi - 18 december 2014 07:00

 


Du kan gå din egen väg - Håkan Hellström

 

 

Av Aggi - 17 december 2014 22:01

Nu är det endast en vecka kvar till julafton och redan på fredag är det sista skoldagen och då blir det lov!

 

Och idag kom första riktiga snön!

Vi hade håltimme och iprincip hela klassen var på skolans café och så ropade nån att det snöade och då sprang vi alla ut i snön.

Det snöade rejält mycket, det var liksom stora härliga flingor haha.

Och den ligger fortfarande kvar, får hoppas att det fortsätter vara kallt så den stannar kvar så länge som möjligt.

 

Imorrn är det torsdag och jag börjar 09.10 och slutar 14.20

Skön dag då vi ska baka med klassen på morgonen och se på film på SOn och sen ha syslöjd.

Är klar med mitt arbete på slöjden så kommer inte behöva göra mycket på den lektionen haha.

 

 

     

Av Aggi - 17 december 2014 08:00

I söndags så var jag somsagt inne i stan med morsan och vi var en sväng på Hööks och där såg jag dessa snygga boots.

 


Dom skulle vara sjukt snygga till min turkosa outfit.

Både i dressyren och hoppningen, i dressyren har jag schabrak + lindor + tröja och i hoppningen har jag framskydd + schabrak + tröja men tror det skulle sitta snyggt även med ett par boots. 

Kollade på dom i affären somsagt och tror att den minsta storleken (S) borde passa Sandra då dom inte såg så stora ut.

 

Dom kostar iaf 99:-

Inte alls dyrt, dom är ju riktigt läckra haha.

 


Har iaf skrivit upp dom på önskelistan så om jag inte får dom i julklapp så köper jag dom själv.

 

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards